سایت تفریحی آموزشی دکتر نرگس حبیبی

سایت تفریحی آموزشی دکتر نرگس حبیبی

سایت تفریحی آموزشی دکتر نرگس حبیبی

سایت تفریحی آموزشی دکتر نرگس حبیبی

خورشت آلو بخارا با مرغ

دوشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۷، ۰۳:۰۳ ق.ظ

آموزش پخت و طرز تهیه خورشت آلو بخارا با مرغ با گوشت

خورشت آلو بخارا ، خورشت آلو بخارا با مرغ ، خورشت آلو بخارا با گوشت ، خورشت آلو بخارا با گوشت قرمز،خورشت آلو بخارایی،خورشت الو بخارا با هویج،خورش با الو بخارا،خورش الو بخارا با مرغ،خورش آلو بخارا با گوشت،تهیه خورش آلو بخارا،طرز تهیه خورش مرغ با آلو بخارا،طرز تهیه خورش آلو بخارا با مرغ،تهیه خورشت مرغ با آلو بخارا،طرز تهیه خورشت آلو بخارا با گوشت،غذا با آلو بخارا،خورش مرغ با آلو بخارا

خورشت آلو بخارا ، خورشت آلو بخارا با مرغ ، خورشت آلو بخارا با گوشت ، خورشت آلو بخارا با گوشت قرمز

آموزش پخت و طرز تهیه خورشت آلو بخارا با مرغ با گوشت در بخش آشپزی سایت جسارت.امیدواریم این مطلب مورد توجه و عنایت شما سروران گرامی قرار گیرد. این خورش یکی از خورش های مجلسی خوشمزه و دلچسب است که می توانید برای میهمانی هایتان آن را تهیه کنید گوشت گوسفندی موجود در آن طعم دلچسبی به این خورش داده است پیشنهاد می کنیم آن را برای یکبار تهیه کنید و از آلذت ببرید برای سرو خورش آلو نیاز به ادویه جات معطر ،پیاز ،سرکه سیب ،گوشت گوشفندی ، آلوبخارا و رب گوجه فراوان دارید . خورش آلو را اغلب با مرغ درست می کنند، در اصل خورش مرغ و آلو معروف است، اما در این مطلب طرز تهیه خورش آلو با گوشت گوسفندی یا گوساله را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه خورشت آلو بخارا

روغن 2 قاشق غذاخوری

    گوشت خورشتی گوسفند یا گوساله 450 گرم

    پیاز ریز خرد شده 1 عدد

    سیر 4 حبه

    فلفل قرمز تازه 1 عدد

    چوب دارچین 1 عدد

    آویشن تازه 1 قاشق چایخوری

    برگ بو 1 عدد

    پودر پاپریکا 1 قاشق چایخوری

    زیره سبز 1/2 قاشق چایخوری

    نمک و فلفل به میزان دلخواه

    رب گوجه 1/2 فنجان

    سرکه سیب 1 قاشق غذاخوری

    آلوبخارا تازه 1 فنجان

    گشنیز یا جعفری تازه مقداری برای تزیین (اختیاری)

طرز تهیه خورشت آلو بخارا با گوشت

قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید و روغن را داخل آن بریزید. گوشت خورشتی را به روغن اضافه کنید و حدود 5 دقیقه تفت دهید تا رنگ گوشتها عوض شود. حرارت را به متوسط تغییر دهید. سپس پیاز خرد شده، سیر و فلفل قرمز را اضافه کنید و 5 دقیقه دیگر گوشتها را تفت دهید. 2. نمک، فلفل، برگ بو ، چوب دارچین، زیره ، پاپریکا و آویشن را به خورش اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود. سپس رب گوجه، سرکه سیب، آلوها و 2 فنجان آب را به گوشت اضافه کنید. درب قابلمه را بگذارید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید خورش آلو به مدت 30 الی 40 دقیقه بپزد. 3. چوب دارچین و برگ بو را از خورش دربیاورید. در قابلمه را بگذارید و 30 دیگر خورش را روی حرارت قرار دهید تا گوشت کاملا پخته و نرم شود. 4. زمانیکه آب خورش غلیظ شد و خورش جا افتاد، خورش آلو با گوشت را در ظرف مناسب بریزید و بدلخواه با کمی گشنیز یا جعفری آن را تزیین کنید. این غذای خوش طعم و خوش عطر را با نان یا همراه با برنج نوش جان کنید.

طرز تهیه خورشت آلو بخارا با مرغ

برای پخت خورش مرغ و آلو بخارا و یا تهیه خورش آلو مسما، ۳ قاشق روغن سرخ کردنی در قابلمه بریزید و روی شعله ملایم داغ کنید و مرغ را در آن تفت دهید طوری که رویه آن طلایی شود. مرغ را بدون روغن بردارید و کنار بگذارید. پیاز را خرد کرده و در روغن باقی مانده بریزید و تفت بدهید تا کمی رنگ بگیرد. آلو خیسانده را اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه بچرخانید. بهتر است هسته آلو را گرفته باشید. زردچوبه و زعفران حل شده در اندکی آب داغ را با اندکی نمک و فلفل به آلو و پیاز داغ اضافه کنید و یک چرخ بدهید. دو لیوان آب بریزید و به جوش بیاورید. مرغ سرخ شده را در قابلمه بگذارید، شعله را کم کنید، در قابلمه را ببندید و مرغ را به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید بپزد تا به روغن بنشیند. این خورش باید کم آب و روغن دار باشد اگر در پایان پخت خورش مرغ و آلو آب زیاد داشت، درب قابلمه را باز بگذارید و شعله ر ا اندکی زیاد کنید تا مرغ به روغن بیافتد. اگر آلو بخارا که استفاده می کنید ترش بود و از طعم ترش در خورش خوشتان نمی آبد مقدار کمی شکر بریزید. خورش مرغ و آلو را میتوانید با گوشت بوقلمون نیز تهیه کنید. خورش مرغ و آلو پخته شده را با برنج خوب ایرانی سرو نمایید.



درد عضلات کمر

ماهی سفید شمال

ماهی اسکار سفید

ماهی کپور در بارداری

ماهی قزل آلا سالمون

  • narges habibi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی