سایت تفریحی آموزشی دکتر نرگس حبیبی

سایت تفریحی آموزشی دکتر نرگس حبیبی

سایت تفریحی آموزشی دکتر نرگس حبیبی

سایت تفریحی آموزشی دکتر نرگس حبیبی

منطق ماندگار

سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۱:۵۴ ق.ظ

هر کشوری در جهان را اول با نماد و پرچمش می شناسند. چیزی که ما آن را به عنوان پرچم و یا درفش می شناسیم، تصاویری هستند که از نشانه ها و نمادهای مختلف و با رنگ های مختلف اما با نکات ریز روانشناسی تشکیل شده اند و چنان کدهایی را در ذهن بینندگان خود به وجود می آورند که ذهنیت بینندگان خود را مستقیما به سمت کشور و سرزمینی خاص هدایت می کنند. و اما هر کدام از این پرچم ها معنای متفاوتی نسبت به دیگری دارند. در ادامه با ما در الی گشت همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، معنای پرچم کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار دهیم.

آشنایی با مفهوم پرچم

مطالب مرتبط:
عجیب ترین دانستنی هایی که در سفر هند، باید بدانید!
دانستنی هایی درباره دهلی و سفر به این شهر
دانستنی هایی قبل از سفر به سرزمین رنگین کمان

بیایید تا قبل از این که به بررسی معنای پرچم کشورهای مختلف بپردازیم، ببینیم که اصلا پرچم یعنی چه؟ در گویش های قدیمی به پرچم درفش می گفته اند. این درفش ها در واقع به عنوان نماد تصویری یک گروه و یا یک قبیله بوده اند. در طراحی این نشان ها از رنگ ها و نقوش مختلفی استفاده می شده است که فقط مختص به همان گروه بوده است. برای استفاده از پرچم مدت زمانی خاصی در نظر گر فته نشده است و در زمانی که قضیه ی قوم و قبیله به وجود آمد، استفاده از پرچم به عنوان یک نشان و عضویت در یک گره تحت این نشان، الزامی شد. سوالی که در این مابین پیش می آید این است که برای اولین بار چه کسی فکر استفاده از این راه را برای نشان دادن تمایز بین خود و دیگر گروه ها را به فکرش زد؟ اصلا تا به حال به این فکر کرده اید که از بین مفاهیم مختلفی که در دنیا وجود دارد، چگونه می توان تنها ۱ یا چند رینگ و یا یک نماد را برای پرچم انتخاب کرد؟

به هر حال پاسخ این سوال هر چه که باشد، این منطق ماندگار است که در بین تمامی پاسخ ها بیشتر می توان بر این بسنده کرد که پرچم همبستگی یک قبیله و یا خاندان و یا حتی مردمان یک سرزمین را نشان می دهد. جالب است برای درک این مطلب درباره ی معنای پرچم کشورهای مختلف این را بدانید که در زمانی که انسان ها به سمت همدیگر لشگرکشی می کردند، در نبردهای تن به تن اولین هدفشان انداختن پرچم پرچمدار و یا کشتن او بوده است. با این کار روحیه ی لشکر مقابل را تضعیف می کرده و به این صورت می توانستند تا جنگ را با این استراتژی پیروز شوند.

پرچم ایران

بررسی معنای پرچم کشورهای مختلف را از پرچم کشور عزیزمان ایران آغاز می کنیم. پرچم ایران در طول سلسله ها و حکومت های مختلف تغییرات بسیاری کرده است. پرچم کشورمان در زمان قاجار به سه رنگ سفیده، قرمز و سبز در آمد. امروزه پرچم ایران با همان ۳ رنگ و واژه ی مبارک الله اکبر در مرکز پرچم و همچنین ۲۲ الله اکبر دیگر در حاشیه ی رنگ های قرمز و سبز دیده می شود. این پرچم نمادی از ۲۲ بهمن ۵۷ و انقلاب اسلامی ایران است.

پرچم ترکیه

پرچم قرمز رنگ ترکیه ترکیبی از نماد اسلام یعنی ماه و ستاره و همچنین نمادی از پاکی مردم ترکیه است.البته در این پرچم همچنان نشان هایی از تاریخ پر فراز و نشیب ترکیه نیز دارد.



  • narges habibi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی