سایت تفریحی آموزشی دکتر نرگس حبیبی

سایت تفریحی آموزشی دکتر نرگس حبیبی

سایت تفریحی آموزشی دکتر نرگس حبیبی

سایت تفریحی آموزشی دکتر نرگس حبیبی

خواص کدو

چهارشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۳ ق.ظ

خواص کدو

 خواص کدو سبز , خواص کدو سبز با ماست , خواص کدو سبز خام , خواص کدو سبز برای نوزاد

کدوی سبز از نظر تغذیه ای دارای ارزش زیادی است و به عنوان یک منبع خوب ویتامین C، ویتامین A (به دلیل داشتن سطوح بالای کاروتنوئیدها مانند بتاکاروتن)، منیزیم، پتاسیم، مس، فیبر، فولات، فسفر وریبوفلاوین شناخته می شود.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص کدو سبز خام با ماست در لاغری و کودکان در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

کدو چیست

کدو یکی از سبزیجات است. کدو انواع مختلف دارد از جمله کدو تنبل (کدو حلوائی) و کدو سبز. از کدو تنبل برای ساختن کله‌ای فانتزی و ظاهراً ترسناک در مراسم هالووین استفاده می‌کنند. کدوی تابستانی، به عنوان نمونه‌ای از کدو، حاوی ۹۴٪ آب، ۳٪ کربوهیدرات و ۱٪ پروتئین، و مقدار ناچیزی چربی است. کدو سبز نوعی کدوی تابستانی است که می‌تواند تا حدود یک متر رشد کند، اما معمولاً در نصف این اندازه یا کمتر، برداشت می‌شود و به همراه بسیاری از انواع دیگر کدوها، مانند کدو تنبل، در گونهٔ کدو تخم پوست کاغذی (نام علمی: Cucurbita pepo) دسته‌بندی می‌گردد. کدو سبز می‌تواند سبز تیره یا روشن باشد. پیوند مشابه آن، کدوی طلایی، ممکن است نارنجی یا زرد تیره باشد. 

طبیعت کدو

طبع کدو سبز سرد و تر می باشد. کدو سبز حاوی مقادیر بالایی انواع ویتامین C، ویتامین های B از جمله فولات و ویتامین A و مواد معدنی از جمله پتاسیم، منگنز، منیزیم، فسفر و کربوهیدرات، پروتئین و فیبر می باشد. کدو سبز خام را می توان در انواع سالاد استفاده کرد، کدو سبز پخته را می توان برای تهیه انواع سوپ، خورش و کوکو و کتلت استفاده کرد.

خواص کدو برای دیابت و کبد چرب

کدو سبز مقادیر کمی کربوهیدرات و قند دارد و به دلیل شاخص گلیسمی پایین برای پیشگیری از دیابت مفید می باشد، علاوه بر این الیاف پلی ساکاریدی موجود در کدو سبز از جمله پکتین به تنظیم قند خون افراد دیابتی کمک می کنند.کدو سبز یکی از سبزیجاتی است که مقادیر بالایی سدیم دارد، سدیم بدن را قلیایی کرده و به سم زدایی کبد و درمان کبد چرب کمک می کند. بهتر است کدو سبز خام را با پوست (در صورت ارگانیک بودن) در سالاد استفاده کنید تا بهتر کبد را سم زدایی کند.

خواص کدو سبز

کدو سبز حاوی مقادیر بالایی پتاسیم است که به کاهش فشار خون بالا کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته قلبی را کاهش می دهد.کدو سبز یک منبع عالی ویتامین C و ویتامین A است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا پیشگیری می کند.مقادیر بالای ویتامین C و مس موجود در کدو سبز خواص ضد التهابی داشته و می توانند به درمان آسم و کاهش علائم آن کمک کنند.ویتامین C موجود در کدو سبز باعث کاهش سطح اسید اوریک خون شده و به درمان نقرس کمک می کند.

خواص کدو برای پوست و مو

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید. کدو سبز حاوی مقادیر بالای آب، ریبوفلاوین و ویتامین C است که سنتز کلاژن در پوست را بهبود می بخشد و با تولید الاستین به رفع چین و چروک پوست و جوان سازی پوست صورت کمک می کند. مقادیر بالای آب و لوتئین موجود در کدو سبز پوست را آبرسانی کرده و به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی پوست عمل می کند. کدو سبز غنی از روی و ویتامین C می باشد که باعث تقویت و افزایش رشد مو می شوند. ویتامین C موجود در کدو سبز می تواند برای درمان موخوره مفید باشد.

  • narges habibi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی