سایت تفریحی آموزشی دکتر نرگس حبیبی

سایت تفریحی آموزشی دکتر نرگس حبیبی

سایت تفریحی آموزشی دکتر نرگس حبیبی

سایت تفریحی آموزشی دکتر نرگس حبیبی

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

منطق ماندگار

سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۱:۵۴ ق.ظ

هر کشوری در جهان را اول با نماد و پرچمش می شناسند. چیزی که ما آن را به عنوان پرچم و یا درفش می شناسیم، تصاویری هستند که از نشانه ها و نمادهای مختلف و با رنگ های مختلف اما با نکات ریز روانشناسی تشکیل شده اند و چنان کدهایی را در ذهن بینندگان خود به وجود می آورند که ذهنیت بینندگان خود را مستقیما به سمت کشور و سرزمینی خاص هدایت می کنند. و اما هر کدام از این پرچم ها معنای متفاوتی نسبت به دیگری دارند. در ادامه با ما در الی گشت همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، معنای پرچم کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار دهیم.

آشنایی با مفهوم پرچم

مطالب مرتبط:
عجیب ترین دانستنی هایی که در سفر هند، باید بدانید!
دانستنی هایی درباره دهلی و سفر به این شهر
دانستنی هایی قبل از سفر به سرزمین رنگین کمان

بیایید تا قبل از این که به بررسی معنای پرچم کشورهای مختلف بپردازیم، ببینیم که اصلا پرچم یعنی چه؟ در گویش های قدیمی به پرچم درفش می گفته اند. این درفش ها در واقع به عنوان نماد تصویری یک گروه و یا یک قبیله بوده اند. در طراحی این نشان ها از رنگ ها و نقوش مختلفی استفاده می شده است که فقط مختص به همان گروه بوده است. برای استفاده از پرچم مدت زمانی خاصی در نظر گر فته نشده است و در زمانی که قضیه ی قوم و قبیله به وجود آمد، استفاده از پرچم به عنوان یک نشان و عضویت در یک گره تحت این نشان، الزامی شد. سوالی که در این مابین پیش می آید این است که برای اولین بار چه کسی فکر استفاده از این راه را برای نشان دادن تمایز بین خود و دیگر گروه ها را به فکرش زد؟ اصلا تا به حال به این فکر کرده اید که از بین مفاهیم مختلفی که در دنیا وجود دارد، چگونه می توان تنها ۱ یا چند رینگ و یا یک نماد را برای پرچم انتخاب کرد؟

به هر حال پاسخ این سوال هر چه که باشد، این منطق ماندگار است که در بین تمامی پاسخ ها بیشتر می توان بر این بسنده کرد که پرچم همبستگی یک قبیله و یا خاندان و یا حتی مردمان یک سرزمین را نشان می دهد. جالب است برای درک این مطلب درباره ی معنای پرچم کشورهای مختلف این را بدانید که در زمانی که انسان ها به سمت همدیگر لشگرکشی می کردند، در نبردهای تن به تن اولین هدفشان انداختن پرچم پرچمدار و یا کشتن او بوده است. با این کار روحیه ی لشکر مقابل را تضعیف می کرده و به این صورت می توانستند تا جنگ را با این استراتژی پیروز شوند.

پرچم ایران

بررسی معنای پرچم کشورهای مختلف را از پرچم کشور عزیزمان ایران آغاز می کنیم. پرچم ایران در طول سلسله ها و حکومت های مختلف تغییرات بسیاری کرده است. پرچم کشورمان در زمان قاجار به سه رنگ سفیده، قرمز و سبز در آمد. امروزه پرچم ایران با همان ۳ رنگ و واژه ی مبارک الله اکبر در مرکز پرچم و همچنین ۲۲ الله اکبر دیگر در حاشیه ی رنگ های قرمز و سبز دیده می شود. این پرچم نمادی از ۲۲ بهمن ۵۷ و انقلاب اسلامی ایران است.

پرچم ترکیه

پرچم قرمز رنگ ترکیه ترکیبی از نماد اسلام یعنی ماه و ستاره و همچنین نمادی از پاکی مردم ترکیه است.البته در این پرچم همچنان نشان هایی از تاریخ پر فراز و نشیب ترکیه نیز دارد.



  • narges habibi

شان و منزلت

سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۳۱ ق.ظ

یکی از مقصدهای سفر خارجی برای ایرانیان که این برای مدتی است بسیار مورد اقبال و توجه قرار گرفته است، کشور گرجستان است. خیلی از کسانی که به این کشور سفر کرده اند می گویند که مردم گرجستان بسیار مهمان نواز هستند. البته این تنها گفته ی دیگران نیست بلکه مردم این کشور در جهان به این صفت در کل مشهور هستند. دیر یا زود ممکن است که این کشور مسیر شما برای سفر باشد پس پیشنهاد می کنیم تا با ما در الی گشت و در ادامه با ما در بررسی فرهنگ مردم در گرجستان همراه باشید.

همه ی آداب و روسوم در گرجستان ترکیبی از سنت های قدیمی در این کشور است. استفاده از رنگ هایی با تناژ گرم و تند مثل قرمز و نارنجی، دیوارهای سنگی، خیابان های سنگ فرش شده و خیلی چیزهای دیگری که ما هر کجا که آن ها را ببینیم ما را به یاد کشور گرجستان می اندازند. از آن جایی که کشور گرجستان دارای قدمت بسیار زیادی است، طبیعتا فرهنگ مردم در گرجستان نیز غنی و ریشه دار است. در گرجستان برای اولین بار شخصی به نام واختانگ اول، شهر تفلیس را در قرن ۵ پس از میلاد به عنوان پایتخت تعیین کرد و از همان زمان به بعد، کشوری خاص به نام گرجستان پدید آمد.

در حال حاضر، در این کشور بیش از ۱ قوم یعنی اقلیت هایی همچون اقلیت های آذری، ارمنی و روسی هم زندگی می کنند. از لحاظ گویش و زبان، در این کشور مردم اکثرا به زبان گرجی صحبت می کنند اما ۳ زبان روسی، ترکی آذری و ارمنی هم در بین گویش هایشان رواج دارد. البته باید این را بدانید که زبان اصلی و رسمی مردم این کشور، زبان گرجی است.از نظر دین و مذهب مردم گرجستان اکثرا مسیحی ارتدکس هستند ولی در بین آن ها مسلمانان و دیگر ادیان نیز زندگی می کنند. مردم گرجستان به قدری فرهنگ و آداب جالبی دارند که می توان اصلا درباره ی آن ها یک کتاب قطور و حجیم نوشت.

در این متن بالاتر هم اشاره کرده بودیم که مردم گرجی عمده ی شهرتشان به خاطر مهان نوازی است. آن ها در واقع مهمان خود را هدیه ی خدا و همچنین برکت بیشتری برای منازل خود می دانند. از نظر آن ها اصلا مهم نیست که این مهمان چه شخصی است. هر کسی که در خانه ی آن ها را بزند و قصد مهمان شدن بر خانه ی آن ها را داشته باشد، چه آشنا باشد و اصلا چه یک گردشگر غریبه؛ چنان با او شایسته رفتار می کنند که گویی عزیزترین شخص زندگیشان به مهمانی آنان آمده است. اگر به گرجستان سفر کردید و با اهالی شهری که در آن اقامت می کنید وارد ارتباط شدید این را بدانید که احتمالش بسیار زیاد است که آن ها شما را برای صرف غذا و یا عصرانه ای به خانه‌ های خود دعوت کنند! پیشنهاد می کنیم که اگر به شناختی نسبی از آن ها رسیده اید و همچنین اگر که موقعیتش را دارید، دعوتشان را رد نکنید و مصاحبت با آن ها را بپذیرید. برای تشکر از آن ها هم اگر یک شاخه گل در دستتان بگیرید، برایشان ارزشمند است.

اگر یک فرد گرجی شما را به جایی دعوت کرد، امکان ندارد که اجازه دهد تا شما به حساب خودتان پولی را خرج کنید و حتی صحبت در مورد آن باعث شرمندگی طرف مقابل گرجی شما می ‌شود. یادتان باشد که فرهنگ مردم در گرجستان این گونه حکم می کند که سن، مقام و قدرت برای افراد احترام می‌ آورد و به همین دلیل مردم در سنین پایین تر چه غریبه باشند و چه آشنا، احترام بسیاری برای افراد مسن قائل هستند.

در این میان هم در هر خانواده ی گرجی این انتظار می رود که فردی همچون بزرگ فامیل با سن بالا در راس فامیل و خانواده های آنان قرار بگیرد تا در مواقع حساس وظیفه ی خطیر تصمیم گیری را بر عهده بگیرد. در گرجستان تنها اعضای صمیمی منزل و دوستان بسیار صمیمی تر همدگیر را با اسم کوچک صدا می کنند و برای بزرگ تر ها و یا افرادی که تازه با آن ها آشنا شده از لفظ های محترمانه ای همچون باتونو برای آقا و کالباتونو برای خانم ها استفاده می کنند.

در برخورد با مردم گرجستان این را خواهید دید که مردم در صحبت کردن آن قدر هیجان دارند که بدون آن که بدانند، صدایشان بالا می رود و با دستشان صحبت می کنند و هیجان بسیاری را در طول صحبت کردنشان به اطرافیان خود می دهند.

در فرهنگ مردم گرجستان اصولا بانوان دارای شان و منزلت بسیار بالایی هستند و به آن ها در هر سنی که باشند و هر جایگاهی که داشته باشند بسیار احترام گذاشته می شود. اهمیت زنان دراین جامعه به قدری بالاست که حتی اگر تحصیلاتشان به درجات عالیه هم برسد می توانند از بسیاری از مردان نیز بیشتر حقوق بگیرند. فرهنگ مردم در گرجستان را در زمینه ی غذاهای سنتی آن ها و نوع غذا خوردن آن ها ادامه می دهیم. از آن جایی که عضو جدایی ناپذیر زندگی فرهنگی مردم گرجستان، مهمان نوازی آنان است به همین خاطر بیشتر آنان مهمانان خود را بر اساس صرف غذا و یا عصرانه به خانه های خود دعوت می نمایند.

باز هم تاکید می کنیم که اگر موقعیتش را دارید، ترجیحاً دعوت آن ها را رد نکنید. به عنوان کادو هم می ‌توانید خوراکی و یا شکلات به منزل آن‌ ها ببرید. در واقع گرجی ها صرف غذا دور هم را فرصتی برای بودن در کنار هم و صحبت از هر دری می دانند.

یکی از اولین کلیشه هایی درباره ی واژه ی فرهنگ هر ملت در ذهن همه نقش می بنند، لباس های سنتی آن کشور است. درباره ی لباس در فرهنگ مردم گرجستان باید بگوییم که آنها به لباس هایشان به چشم یکی از غرورهای ملی خود نگاه می کنند. لباس سنتی آنان که چوخا نام دارد، اولین سوغات یپیشنهادی هر گرجستانی به دوست خارجیش است! این لباس به قدری برای گرجی ها اهمیت دارد که مردانشان در مراسم های رسمی و عروسی ها حتما این لباس را بر تن می کنند. چوخا کتی پشمی با یقه ای بلند است که به همراه کلاهی از جنس خز که بر روی آن تزئیناتی از گلوله و خنجرهای سنتی و کوچک بر روی آن ها قرار گرفته است، پوشیده می شود. زنان گرجی هم لباس و آرایش سنتی مخصوص به خودد را دارند. البته این لباس ها با پیشرفت نسل ها دچار تغییراتی شده اند و جوان پسندتر گشته اند.

همه ی گرجی ها در زمانی که به هم می رسند ضمن سلام و احوال پرسی بدون استثنا دستان یکدیگر را به گرمی فشار می دهند.

آن ها دیگر پس از ملاقات اول و زمانی که دیگر با طرف آشنا شده اند، روی گونه ی طرف مقابلشان را نیز می بوسند. یادتان باشد که مردم گرجستان به راحتی احساسات خود را ابراز می ‌کنند و آن را از کسی پنهان نمی کنند پس در سفرتان به گرجستان از دیدن خشم یا اوج ناراحتی آن‌ ها تعجب نکنید. این موضوع حتی در هنگام صحبت کردن نیز بسیار مشهود است. به طور کلی مردم عاشق برقراری ارتباط هستند و در نتیجه می‌ توانید با آن ها اوقات خوشی داشته باشید. اگر قصد دارید تا با گرجستانی ها وارد رابطه ی کاری شوید به یاد داشته باشید که آن ها زیاد در گیر و دار سنت ها نیستند و به دست دادن تنها اکتفا می کنند. اما به یاد داشته باشید که کسی که جایگاه بالاتری دارد باید اول اقدام به دست دادن کند. هنگام صحبت هم باید حتما تماس چشمی داشته باشید. اگر به شهرهای کوچک تر و سنتی تر گرجستان سفر می کنید این را به یاد داشته باشید که هر کسی که کنار شما قرار بگیرد حتی اگر نشناستدتان، به گرمی با شما احوال پرسی می کنند. فرهنگ مردم در گرجستان در زمینه ی ازدواج نیز جالب است. در زمینه ی امر ازدواج گرجستانی ها اصلا خود را دچار زحمت و مشکل نمی کنند. مراسم های ازدواج آنان بسیار ساده و آسان است. آن ها پس از به جای آوردن رسمی و قانونی ازدواج، مهمانی ساده اما بسیار بزرگ را با جمعی از دوستان و خانواده های خود برگزار می کنند که بسیار زیبا و جالب است.


  • narges habibi

Almeria

يكشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۴:۵۱ ق.ظ

اسپانیا کشوری پر از شور و هیجان که می تواند مقصد مورد علاقه گردشگران زیادی باشد چرا که این کشور جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی بسیاری را در خود جای داده و در کنار فستیوال های و جشن های مختلفی که در این کشور برگزار می شود دل هر مسافری را می تواند ببرد. ما در این مطلب از مجله ی گردشگری الی گشت به رسم هدف اصلی مان که پرورش فرهنگ سفر و آشنایی هموطنان به نقاط مختلف جهان است قصد داریم تا درباره سفر به جنوب اسپانیا که تقریبا شامل ۱۰ شهر می شود به طور کلی صحبت کنیم تا اگر خواستید به سمت جنوب این کشور جذاب بروید برنامه ای برای سفرتان داشته باشید. در ادامه با ما باشید و اگر تجربه ی سفر به این سمت را دارید آن را با ما در میان بگذارید.

شهرهای که در سفر به جنوب اسپانیا خواهید دید

وانسیا | Valencia | بنیدروم | Benidorm | آلیکانته | Alicante | آلمریا | Almeria | گرندا | Granda | مالاگا | Malaga | جبل الطارق | Gibraltar | سویل | Seville | اوئلوا | Huelva

 

ما در راهنمای سفر به جنوب اسپانیا قصد داریم که ابتدا سفر را از شهر وانلسیا آغاز کنید تا در آخر سفر به جنوب اسپانیا سمت شهر اوئلوا برسیم.

سفر به جنوب اسپانیا


شهر والنسیا | Valencia

مطالب مرتبط:
بهترین جاذبه های بارسلونا را در خیابان ویا لائتانا ببینید
قصر آلکازار سویل، تلفیقی زیبا از معماری اسلامی و اروپایی!
بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل کدام هستند؟

والنسیا شهری شگفت انگیز در اسپانیا است که سالانه تعداد زیادی از گردشگران جهان را به سمت خود جذب می کند. دلیل آن وجود جشنواره ها متنوع نظیر جشنواره ی گوجه فرنگی که آخرین چهارشنبه هر سال برگزار می شود و همچنین جاذبه های گردشگری گوناگونی است که در آن وجود دارد. همچنین علاوه بر تمامی این موارد تقریبا نام این شهر به دلیل تیم فوتبالی که دارد در تمام جهان آشنا است.

زمانی که به والنسیا سفر کردید بابت اقامت دستتان حسابی باز است چرا که هتل های زیادی در این شهر وجود دارد که تنها باید بودجه ای که بابت اقامت در این شهر اسپانیایی در نظر گرفته اید را تعیین کنید و یکی از هتل های این شهر را انتخاب کنید.

در مورد غذاها هم باید بگوییم که این شهر پر از رستوران های خیابانی است که پیشنهاد ما این است حتما از غذاهای سنتی اسپانیایی ها میل کنید.

شهر والنسیا

تفریحات ممکن در شهر والنسیا

  • شرکت در تورهای گردش شهری
  • رفتن به سمت کلاس های پخت و پز و امتحان کردن غذاهای اسپانیایی
  • دوچرخه سواری در سطح شهر
  • در طول سفر به این شهر حتما از اتوبوس های Hop on hop off برای گردش در شهر استفاده کنید.

جاذبه هایی که نباید در سفر به والنسیا از آن ها غافل شوید:

میدان اصلی شهر،  بنای تاریخی مرکز تبادل ابریشم، پارک رودخانه قدیمی توریا، آکواریوم بزرگ اقیانوس شناسی، کلیسای جام مقدس، ساحل مالواروسا، شهر هنر و علم والنسیا

 


شهر benidorm

این شهر که شاید کمتر نامش را شنیده باشید یکی از مقاصدی که است که در سفر به جنوب اسپانیا حتما با آن روبرو خواهید شد. شهری توریست پذیر که درست از زمانی که اولین هتل در آن ساخته شد توانست در از شهرت بالاتری برخوردار شود. این شهر قدیمی بر روی یک تپه بین دو ساحل قرار دارد و پانارامای زیبایی را برای بازدیدکنندگان خود فراهم می آورد.

این شهر برای گذراندن تعطیلات در تابستان گزینه ی بسیار خوبی به شمار می آید.

تفریحات ممکن در Benidorm 

  • شرکت در تورهای دوچرخه سواری
  • شرکت در تورهای Segway
  • شرکت در تورهای پیاده روی
  • بازدید از سواحل دیدنی و جذاب Benidorm
شهر benidorm


شهر آلیکانته | Alicante

شهر آلیکانته از دیگر شهرهایی است که در سفر به جنوب اسپانیا با آن مواجه خواهید شد. این شهر یکی از بهترین شهرها است از لحاظ فراهم آوردن امکانات لازم برای گردشگران که از جمله آن ها می توان به فرودگاه و هاستل های شهر می توان اشاره داشت.

آب و هوای شهر آلیکانته به گونه ای است که در بیشتر مواقع سالمسافران می توانند از سواحل، از جمله سواحل پوستیگِت، سن خوآن و آلبوفِرِتا لذت ببرند و غذاهای برنجی محلی را در اکسپلانادا دِ اسپانیا که مخصوص این منطقه است امتحان کنند، ما به شدت آن ها پیشنهاد می کنیم. شما همچنین می توانید از جزیره تابارکا، که نخستین پارک طبیعی دریایی ایجاد شده در اسپانیا است بازدید کنید.

توجه داشته باشید که در سفر به جنوب اسپانیا و شهر آلیکانته خرید چرم را فراموش نکنید، چرا که این ناحیه به دلیل محصولات چرمیِ با کیفیت، اقلام تزئینی مانند فرش ها، سبد حصیری و سفال، و اسباب بازی ها و عروسک ها مشهور است. اصلی ترین مراکز خرید در اطراف تئاترو پرینسیپال و بازار مرکزی و آوِنیدا مایسوناوه هستند.

شهر آلیکانته


شهر آلمریا | Almeria

یکی دیگر از مسیرهایی که در طول سفر به جنوب اسپانیا با آن مواجه خواهید بود شهر آلمریا است. خط ساحلی که مجموعه ای از عجایب طبیعی را در خود جای داده است. این شهر در ساحل دریای مدیترانه قرار گرفته و یکی از گردشگاه‌های مهم اسپانیا به شمار می‌آید. جمعیت آن ۱۸۹۸۰۰ نفر و مساحتش ۲۹۵ کیلومتر مربع است.

جاذبه های دیدنی در شهر آلمریا

آل کازابا، کاستیلو د سان کریستوبال، پناهگاه های هواپیما آلمریا، موزه آلمریا، پلازا د توروس


  • narges habibi

Alicante

شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۳:۳۰ ق.ظ

والنسیا شهری شگفت انگیز در اسپانیا است که سالانه تعداد زیادی از گردشگران جهان را به سمت خود جذب می کند. دلیل آن وجود جشنواره ها متنوع نظیر جشنواره ی گوجه فرنگی که آخرین چهارشنبه هر سال برگزار می شود و همچنین جاذبه های گردشگری گوناگونی است که در آن وجود دارد. همچنین علاوه بر تمامی این موارد تقریبا نام این شهر به دلیل تیم فوتبالی که دارد در تمام جهان آشنا است.

زمانی که به والنسیا سفر کردید بابت اقامت دستتان حسابی باز است چرا که هتل های زیادی در این شهر وجود دارد که تنها باید بودجه ای که بابت اقامت در این شهر اسپانیایی در نظر گرفته اید را تعیین کنید و یکی از هتل های این شهر را انتخاب کنید.

در مورد غذاها هم باید بگوییم که این شهر پر از رستوران های خیابانی است که پیشنهاد ما این است حتما از غذاهای سنتی اسپانیایی ها میل کنید.

شهر والنسیا

تفریحات ممکن در شهر والنسیا

  • شرکت در تورهای گردش شهری
  • رفتن به سمت کلاس های پخت و پز و امتحان کردن غذاهای اسپانیایی
  • دوچرخه سواری در سطح شهر
  • در طول سفر به این شهر حتما از اتوبوس های Hop on hop off برای گردش در شهر استفاده کنید.

جاذبه هایی که نباید در سفر به والنسیا از آن ها غافل شوید:

میدان اصلی شهر،  بنای تاریخی مرکز تبادل ابریشم، پارک رودخانه قدیمی توریا، آکواریوم بزرگ اقیانوس شناسی، کلیسای جام مقدس، ساحل مالواروسا، شهر هنر و علم والنسیا

 


شهر benidorm

این شهر که شاید کمتر نامش را شنیده باشید یکی از مقاصدی که است که در سفر به جنوب اسپانیا حتما با آن روبرو خواهید شد. شهری توریست پذیر که درست از زمانی که اولین هتل در آن ساخته شد توانست در از شهرت بالاتری برخوردار شود. این شهر قدیمی بر روی یک تپه بین دو ساحل قرار دارد و پانارامای زیبایی را برای بازدیدکنندگان خود فراهم می آورد.

این شهر برای گذراندن تعطیلات در تابستان گزینه ی بسیار خوبی به شمار می آید.

تفریحات ممکن در Benidorm 

  • شرکت در تورهای دوچرخه سواری
  • شرکت در تورهای Segway
  • شرکت در تورهای پیاده روی
  • بازدید از سواحل دیدنی و جذاب Benidorm
شهر benidorm


شهر آلیکانته | Alicante

شهر آلیکانته از دیگر شهرهایی است که در سفر به جنوب اسپانیا با آن مواجه خواهید شد. این شهر یکی از بهترین شهرها است از لحاظ فراهم آوردن امکانات لازم برای گردشگران که از جمله آن ها می توان به فرودگاه و هاستل های شهر می توان اشاره داشت.

آب و هوای شهر آلیکانته به گونه ای است که در بیشتر مواقع سالمسافران می توانند از سواحل، از جمله سواحل پوستیگِت، سن خوآن و آلبوفِرِتا لذت ببرند و غذاهای برنجی محلی را در اکسپلانادا دِ اسپانیا که مخصوص این منطقه است امتحان کنند، ما به شدت آن ها پیشنهاد می کنیم. شما همچنین می توانید از جزیره تابارکا، که نخستین پارک طبیعی دریایی ایجاد شده در اسپانیا است بازدید کنید.

توجه داشته باشید که در سفر به جنوب اسپانیا و شهر آلیکانته خرید چرم را فراموش نکنید، چرا که این ناحیه به دلیل محصولات چرمیِ با کیفیت، اقلام تزئینی مانند فرش ها، سبد حصیری و سفال، و اسباب بازی ها و عروسک ها مشهور است. اصلی ترین مراکز خرید در اطراف تئاترو پرینسیپال و بازار مرکزی و آوِنیدا مایسوناوه هستند.


  • narges habibi

خواص دارچین

شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۳:۲۵ ق.ظ

خواص دارچین

خواص دارچین با عسل , خواص دارچین برای سرماخوردگی , خواص دارچین و عسل , خواص دارچین برای مردان 

دارچین به انگلیسی Cinnamon یک ادویه قدرتمند است که هزاران سال در جهان پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است.۱۰ گرم دارچین حاوی: ۲۴٫۷ کیلوکالری انرژی ۰٫۱۲ گرم چربی ۸٫۰۶ گرم کربوهیدرات ۰٫۴ گرم پروتئین می‌باشد.این ادویه خوشمزه و خوش طعم می‌تواند در درست کردن یک چای خوشمزه به کار رود.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص دارچین و عسل و زنجبیل در چای برای مو و لاغری و پوست و فشار خون و مردان در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

همه چیز درباره دارچین

دارچین یا “Dalchini” (به زبان‌های فارسی، هندی، گجراتی، مراتی، پنجابی)، “Dalchina Chekka” به زبان تلوگو، “Pattai” به زبان تامیلی، “Karuvapatta” به زبان مالایالم، “Lavana Patte ” به زبان کانارایی، و “Darchini” به زبان بنگالی، ادویه‌ای است که از پوست درونی درخت دارچین به‌دست می‌آید. از پوست این درخت روغن‌های معطر شفابخشی تولید می‌شود. این ادویه‌ی معطر به مدت قرن‌ها در طب آیورودا و چینی برای درمان بیماری‌هایی مانند سرطان، آنفولانزا، و سوء هاضمه استفاده شده‌است.

دمنوش دارچین

مواد لازم: چوب دارچین خردشده دو قاشق غذاخوری، عسل دو قاشق مرباخوری به ازای هر لیوان، آب جوش ۳ لیوان. طرز تهیه: دارچین را بشویید و سپس به همراه آب جوش در قوری چینی بریزید و روی حرارت ملایم به مدت ۳۰ دقیقه الی یک ساعت دم کنید. سپس دم کرده را در یک لیوان و یا فنجان بزرگ بریزید، عسل را به آن بیفزایید و هم بزنید تا کاملاً حل شود و به آرامی آن را میل کنید. خواص: این نوشیدنی برای ناراحتی های گوارشی، دیابت، دردهای استخوانی و سردی بدن بسیار مفید است.

خواص دارچین برای کاهش وزن

افرادی که مخلوط عسل و دارچین را نوشیده‌اند اظهار کم‌اشتهایی و بی‌میلی نسبت به کربوهیدرات‌ها را تجربه کرده‌اند. اضافه‌کردن عسل و دارچین به رژیم غذایی می‌تواند راهی دلپذیر برای کنترل این عارضه و کمک خوبی برای کاهش وزن باشد.

خواص دارچین برای پوست

دارچین کمک‌تان می‌کند که از شر آکنه و جوش صورت و بدن‌تان خلاص شوید. این کار با خشک کردن پوست و آوردن خون و اکسیژن به سطح بیرونی پوست انجام می‌شود. دستور تهیه‌ی داروهای پوستی با استفاده از دارچین آسان است، به این ترتیب که سه قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری دارچین مخلوط می‌کنید. خمیر به‌دست آمده را در مناطق آسیب دیده می‌گذارید و اجازه می‌دهید که شب تا صبح همان‌جا بماند. روش دیگر این است که خمیر دارچین و عسل را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان می‌گذارید و سپس آبکشی می‌کنید. این ماسک را باید هفته‌ای یک بار استفاده کنید.

فواید دارچین

یک قاشق مرباخوری پودر دارچین به اندازه یک لیوان آب انار حاوی آنتی اکسیدان است. ▪ دارچین سرشار از کلسیم، آهن، ویتامین C،K، منگنز و فیبر است. عفونت های قارچی. برطبق انستیتوی ملی سلامت آمریکا، سینامالدئید (یک ماده شیمیایی موجود در دارچین سنا) می‌تواند در مقابله با عفونت های باکتریایی و قارچی کمک کند. استنشاق روغن دارچین، تمرکز ذهنی و حافظه را بهبود می بخشد. برای پیشگیری از فاسدشدن گوشت به عنوان نگهدارنده استفاده می شود. پاشیدن مخلوطی از روغن دارچین، میخک، اکالیپتوس، لیمو و رزماری ۹۹درصد باکتری های موجود در فضا را از بین می برد.

خواص دارچین برای سرطان

آنتی اکسیدان های موجود در دارچین خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، سرطان معده و استخوان را کاهش می دهد. پیشنهاد می شود که افراد مبتلا به سرطان دارچین را به برنامه ی غذایی خود اضافه کنند.

خواص دارچین برای دیابت

تازه ترین تحقیقات نشان می‌دهد بیماران مبتلا به دیابت می‌توانند با افزودن کمی دارچین به رژیم غذایی خود به حفظ سلامت بدنشان کمک کنند. در یک مطالعه بیماران دیابتی که به مدت ۴۰ روز، روزانه یک گرم دارچین به رژیم غذایی معمول خود افزودند، میزان قند خون، کلسترول و چربی‌های خونشان تا ۳۰ درصد کاهش یافت و کاهش میزان کلسترول ، قند و چربی خون در بیماران دیابتی تاثیر مفیدی در بهبود سلامتی دارد. دارچین همچنین از بروز دیابت نوع دوم در افراد در معرض خطر جلوگیری می‌کند. دارچین حاوی برخی مواد است که مصرف زیاد آن می‌تواند سمی باشد بنابراین در مصرف این ماده غذایی باید دقت کرد.

  • narges habibi

طرز تهیه سوپ جو و گوشت

جمعه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۲:۲۶ ق.ظ

۱. طرز تهیه سوپ تره فرنگی

مواد لازم
تره فرنگی  ۲ بوته
سیب زمینی ۴۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
خامه  به میزان دلخواه
 آب مرغ ۴ لیوان
روغن  به اندازه لازم
نمک و فلفل و زردچوبه  به اندازه لازم

زمان لازم برای پخت سوپ تره فرنگی ۱ ساعت

دستور پخت

  • در یک تابه کمی روغن بریزید تا داغ شود.
  • ابتدا پیاز را خرد کنید و در روغن تفت دهید و زردچوبه و نمک و فلفل را به آن بزنید.
  • تره فرنگی را خرد و به پیاز اضافه کنید و کمی هم بزنید.
  • سپس سیب زمینی را نگینی خرد کنید و به تابه اضافه کنید، کمی هم بزنید.
  • کمی آب مرغ را اضافه کنید تا سیب زمینی‌ها بپزند.
  • سپس خامه را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با بقیه مواد مخلوط شود.
  • پس از چند قل بقیه آب مرغ را اضافه کنید و حرارت را کم کنید تا به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بجوشد و جا بیفتد.

سوپ تره فرنگی شما آماده سرو است ...

سوپ تره فرنگی برای افطار


۲. طرز تهیه سوپ سفید مرغ

مواد لازم (برای ۱۰ کاسه ماست خوری سوپ)
سینه مرغ یک عدد حدود ۴۰۰ گرم
آرد برنج یک قاشق غذاخوری معادل ۱۵ گرم
شیر دو لیتر معادل ۸ لیوان
پیاز یک عدد
جو پرک یک کاسه سوپ‌خوری معادل ۱۰۰ گرم
آرد گندم  دو قاشق غذاخوری حدود ۴۰ گرم
نمک به مقدار لازم

زمان لازم برای پخت سوپ سفید مرغ ۳ ساعت

دستور تهیه

  • ابتدا سینه مرغ را به همراه یک پیاز خرد شده، کمی آب و نمک به مدت ۲ ساعت روی شعله بگذارید تا مرغ‌ها بپزد و آب آن تبخیر شود.
  • پس اینکه مرغ‌ها پخت گوشت مرغ را ازآب خارج کنید و با گوشت کوب له کنید و یا با دست بسیار ریز ریش کنید.
  • پیاز‌های آب مرغ را جدا کنید و جو پرک را با کمی آب مرغ روی حرارت بگذارید تا به مدت یک ساعت بپزد و یک سوپ سفت و غلیظ به دست آید. (در حین پخت هر چند دقیقه یک بار آن را هم بزنید).
  • سپس یک لیتر شیر را اضافه کنید و اجازه دهید یک ساعت دیگر روی حرارت بماند.
  • آرد گندم و آرد برنج باقی مانده را اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود، سپس آن را به سوپ اضافه کنید و حرارت را کم کنید تا سوپ بپزد و جا بیفتد. (حداقل یک ساعت باید روی حرارت بماند).

پس از یک ساعت سوپ سفید مرغ شما آماده سرو است ...

سوپ سفید مرغ برای افطار


۳. طرز تهیه سوپ جو و گوشت

مواد لازم
گوشت گاو ۲۵۰ گرم 
روغن کانولا ۲ قاشق غذاخوری
پیاز خرد شده  نصف پیاز
هویج خرد شده یک عدد 
کرفس خرد شده یک پیمانه
آویشن خشک نصف قاشق چای خوری 
آب ۶ پیمانه
جو نصف فنجان
گوجه فرنگی خرد شده  یک پیمانه 
کره یک قاشق غذاخوری 
قارچ ۲۵۰ گرم 
جعفری ۳ قاشق غذاخوری 
نمک و فلفل  به مقدار لازم

زمان لازم برای پخت سوپ جو و گوشت ۴ ساعت

دستور پخت

  • ابتدا در یک تابه کمی روغن بریزید و گوشت‌های خرد شده را با کمی فلفل سیاه تفت دهید.
  • در یک تابه جدا هویج و کرفس و پیاز را ریز خرد کنید و به مدت ۱۰ دقیقه تفت دهید و سپس به گوشت اضافه کنید.
  • ۶ پیمانه آب را به مواد اضافه کنید و شعله را زیاد کنید تا به جوش آید، پس از جوش آمدن زیر آن را کم کنید تا با حرارت ملایم خوب بپزد و گوشت‌ها نرم شوند.
  • پس از نرم شدن گوشت‌ها جو، گوجه فرنگی و آویشن را اضافه کنید و یک ساعت دیگر روی حرارت بگذارید تا بپزد.
  • در دقایق پایانی قارچ‌ها را با کمی کره در یک تابه تمیز تفت دهید تا به رنگ طلایی درآید، سپس آن را با جعفری خرد شده به سوپ اضافه کنید.

پس از ۱۵ دقیقه سوپ جو و گوشت شما آماده سرو است ... نوش جان ...

 

سوپ جو و گوشت برای افطار


  • narges habibi

صدها میلیون

دوشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۱:۵۸ ق.ظ

فکر کنید که داشتن دو یا سه گذرنامه ضرروی باشد. تلاش کنید تا یکی از اینها را بدست آورید! خب در جهان صدها میلیون گذرنامه وجود دارد. برخی پاسپورت‌ها مانند ژاپن، سنگاپور یا آلمان نسبت به پاسپورت‌های دیگر ارزش بیشتری دارند. اما تنها یک پاسپورت خیلی نادر است. جمهوری مالتا با اعطای تنها 500 پاسپورت احتمالاً یکی از نادرترین پاسپورت‌های جهان است. اما چرا؟

کمیاب‌ترین پاسپورت جهان

پاسپورت دیپلماتیک مالتا که برای افسران نظامی پادشاهی کشور صادر شده و در اتریش پرینت می‌شود، تنها به اعضای مجلس پادشاهی و بعضی از اعضای خانواده‌هایشان اعطا می‌گردد. براساس گزارش اکسپرس، این پاسپورت با رنگ قرمز تیره با خط طلایی تنها در زمان مأموریت نظامی معتبر است و کسانی که این پاسپورت را داشته باشند، ملزم به داشتن پاسپورت ملی نیز هستند.

کمیاب‌ترین پاسپورت جهان

اما چیزی که همچنان عجیب و نادر است، نوع پاسپورت صادر شده به افرادی است که در مأموریت ویژه‌ای هستند. ظاهراً، تنها 10 نوع از این پاسپورت وجود دارد. البته طبق گزارش دپارتمان امور خارجه و تجاری، 14438972 استرالیایی یا 57% جمعیت این کشور در سال 2018 دارای این پاسپورت بوده‌اند.

کمیاب‌ترین پاسپورت جهان

بصورت میانگین در سال گذشته و در هر روز کاری، 8323 استرالیایی اقدام به گرفتن پاسپورت کرده‌اند. در نهایت اینکه، درست است که گرفتن گذرنامه‌ی مالتا کار آسانی نیست، ولی مثل سایر کشورهای اروپایی می‌توان از روش‌های قانونی برای گرفتن گذرنامه‌ی آن، البته پس از چند سال کار و زندگی در مالتا، اقدام کرد! همانطور که گفته شد، آن‌ها گذرنامه‌ی مالتا را به همین سادگی‌ها دست کسی نمی‌دهند!


  • narges habibi

ستون سنگی گرد

دوشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۶:۲۳ ق.ظ

در زمان‌های دور 200 ستون سنگی گرد که با دقت در قالب یک دایره بسته چیده شده بودند، بر روی تپه " گبکلی تپه" در جنوب شرقی آناتولی قرار داشتند (ترکیه امروزی). این دایره سنگی باستانی که معبدی نوسنگی بوده است، 6000 سال قدیمی‌تر از استون هنگ بوده و بسیار پیچیده‌تر از آن است. اینجا مکانی است که بیشتر تاریخ‌دانان آن را مهم‌ترین یافته باستان‌شناسی در قرن بیستم و اولین معبد جهان نامیده‌اند.

طبق گزارش مجله اسمیتسونیان، تپه گوبکلی برای اولین بار در سال 1994 توسط کلاس اشمیت از طرف یک موسسه باستان‌شناسی آلمانی کشف شد. محوطه اطراف این منطقه را برای بررسی‌های بیشتر نشانه‌گذاری کرده‌اند، زیرا این تپه گنبدی شکل دربردارنده تمامی نشانه‌های یک تَل است، یعنی تپه‌ای که در اثر تجمع زیست‌گاه‌های قدیمی ایجاد شده است.

اشمیت سریعاً متوجه شد که محوطه تپه گوبکلی بسیار پراهمیت‌تر از منطقه به خاک‌سپاری قرون‌وسطی بوده که توسط باستان شناسان قبلی کشف‌شده بود. او در مصاحبه‌ای که با اندرو کری در مجله اسمیتیونیان داشت عنوان نمود که کشف مجموعه نخست سنگ بزرگی که نزدیک به سطح بوده، زمان زیادی از او و تیمش نگرفته است.

Göbekli-Tepe-site.jpg

با حفر بیشتر، باستان شناسان ستون‌های بیشتری را از زیرخاک بیرون کشیدند که منقش به شکل‌های حکاکی شده بود. این سنگ‌های ایستاده بزرگ به‌ صورت دایره‌ای چیده شده و سنگ‌های اضافه بزرگ دیگری را حمایت می‌کردند که وزن آن‌ها به بیش از 10 تن می‌رسید.

Göbekli-Tepe-Şanlıurfa.jpg

راست نمودن این ستون‌های سنگی و قرار دادن سنگ‌های سنگین‌تر بروی آن‌ها، مستلزم اجرای یک شاهکار بزرگ در مهندسی بوده است. این محوطه در 9500 سال قبل از میلاد مسیح ساخته‌شده، یعنی هزاران سال قبل از ایجاد زبان نوشتاری و معماری و قبل از آنکه انسان‌های اولیه شروع به توسعه مکان‌ها و سکونت‌گاه‌های دائمی کنند.

Göbekli-Tepe.jpg

ستون 2 از محوطه A (لایه سوم) با نقش برجسته‌ای که متشکل از یک گاو، روباه و ماهی‌خوار است.

اشمیت می‌گوید: این اولین مکان مقدس ساخته دست بشر است. باستان شناسان با مقایسه سلاح‌ها و ابزاری که در محوطه ساخته‌اند و تشابه آن‌ها با ابزارهای هزاره دهم قبل از میلاد، توانستند قدمت این مجموعه را برآورد کنند، و فرضیه آن‌ها بعدها توسط تاریخ‌گذاری رادیو کربن جزئی تأیید شد.

Göbekli-Tepe2.jpg

ستون 27 ام از محوطه C (لایه سوم) با مجسمه‌ای از یک حیوان درنده

تیم هیچ ردی از سکونت انسان در منطقه پیدا نکرد: هیچ اثری از خانه‌ها، اجاق‌گاز یا خندقی برای دفن زباله‌ها وجود نداشت. در عوض آن‌ها استخوان‌های زیادی از حیوانات را در داخل معبد یافتند که دربردارنده نشانه‌های سر بریدن و پخته شدن آن‌ها بوده. تمامی استخوان‌های حیواناتی که کشف‌شده بودند، بیشتر آهوی کوهی، گراز، گوسفند، گوزن و مرغ وحشی بوده که نشان می‌دهد انسان‌هایی که این مکان را ساخته و از آن استفاده می‌کرده‌اند، شکارچیان چادرنشین بوده‌اند.


  • narges habibi